Jazda na rolkach zamiast diety?

Wielu z nas nieustannie szuka skutecznych sposobów na to, by pozbywać się niechcianych kilogramów. Ładna sylwetka, pozbawiona zbędnej tkanki tłuszczowej, to marzenie wielu pań i panów. Drogę do takiego ideału wiele osób rozpoczyna od zmieniania nawyków żywieniowych – słusznie, bo także codzienny jadłospis ma wpływ na to, jak wygląda i jak funkcjonuje ludzkie ciało. Warto jednak pamiętać, że dieta to tylko pierwszy krok – a osiągnięcie i utrzymanie pożądanych efektów jest niemożliwe bez podejmowania pewnego wysiłku fizycznego.

Rollerblading woman. Young attractive female fitness model is having fun skating in a city park in the sunny morning. Sports lifestyle concept.

Ten wysiłek musi być dość:

  • przemyślany ,
  • określony, co często odstrasza osoby mniej wytrwałe i konsekwentne, które nie lubią słowa „trening”. Na szczęście istnieje pewien trening, który jest i pożyteczny, i przyjemny.

Jazda na rolkach, czyli przepis na sukces

Wiele osób postrzega jazdę na rolkach jako rozrywkę dla młodych ludzi, którym wydaje się, że rekreacja bez akcesoriów jest nieco nudna. Tymczasem w jeździe na rolkach nie chodzi tyle o atrakcyjność, co o bezpieczeństwo ciała w trakcie treningu. To idealna alternatywa dla biegania, bo znacznie mniej obciąża stawy, a poza tym świetnie uelastycznia dolny odcinek kręgosłupa. Co więcej, także wbrew pozorom, taka przejażdżka angażuje mięśnie całego ciała – a nie tylko nóg, jak uważają niektórzy. Podczas odpowiednio szybkiej jazdy można zafundować sobie trening kardio, przyspieszający pracę serca, co w dalszej perspektywie je wzmacnia. Wśród tych wszystkich zalet, które już zachęcają do rozpoczęcia takiego aktywnego hobby, znajduje się wreszcie także i to, że rolkarz zużywa dzięki jeździe sporo energii, a więc skutecznie spala kalorie.

Jak policzono, już godzinna przejażdżka na rolkach, utrzymywana w dość szybkim tempie, pomaga spalić ich nawet 700. Ci, którzy liczą na szybkie zobaczenie efektów takich przyjemnych treningów, powinni pamiętać że tłuszcz zaczyna spalać się dopiero po pewnym czasie: dobrze, by aktywność trwała przynajmniej pół godziny, a bardzo ważne, by odbywała się regularnie. Systematyczność to klucz do sukcesu, gdy mowa o treningach odchudzających – nawet takich, które mają pozory zabawy.

Jazda na rolkach to prosta droga do nie tylko szczuplejszej, ale i zgrabniejszej sylwetki. Regularnie jeżdżąc, rolkarz wręcz mimo woli ćwiczy zachowywanie równowagi, jego ciało uczy się ruchów pełnych gracji. I warto pamiętać, że na rolki można zdecydować się w każdym wieku – ten sport nie ma ograniczeń wiekowych i zdrowotnych. O ile ma się motywację i zapał, zawsze można rozpocząć tego rodzaju trening, który nas między innymi wyszczupli.

Czytaj więcej na: https://www.rolki.net.pl/artykul/cwiczenia-odchudzajace-smigaj-na-rolkach-i-chudnij/